E-ticaret’e Sıfırdan Başlarken 5 Adım

0
32
eticarete başlamak

E-ticaret’e başlarken satılacak bir mal ve web sitesi yeterli olarak görülüyor. Web sitesini ücretsiz olarak kurup açabiliyoruz, malı da konsinye* olarak aldığımız zaman hiç bir masrafımız olmuyor. Başlarken bu gazı alıyoruz, daha sonrasında işin bu kadar basit olmadığını yavaş yavaş öğreniyoruz. Tabi ki öğrenme maliyeti oldukça yüksek olabiliyor.

Öncelikle e-ticaretin normal ticaretten bir eksiği olmadığını kavramak gerekiyor. Nasıl normal ticarete bir başlangıç maliyeti varsa e-ticarette de aynı maliyetler söz konusu. Daha önce e-ticaret veya ticaret konusunda bir tecrübeniz yoksa öncelikle biraz tecrübe edinmeniz gerekiyor. Bunun için önereceğim ise düşük maliyetli yerlerde ürününüzü satmaya çalışmanız.

Gittigidiyor.com, sahibinden.com gibi pazar yerlerinde ürününüzü satmaya başlarsanız bir çok deneyim elde etmiş olursunuz. Ürünü satmak için nasıl bir fiyatlandırma yapacağınız, nasıl bir başlık, nasıl bir fotoğraf kullanacağınız, açıklamalarda neler yazmanız gerektiği gibi çok önemli ayrıntıları burada öğrenebilirsiniz. Bu tarz sitelerde bunları öğrenmenin maliyeti sizin için oldukça düşük olacaktır, herhangi bir yazılım maliyeti olmadan burada ürün satmaya başlayabilirsiniz. Normal ticarette pazarda seyyar olarak satış yapmaya benziyor. Ürünleri sattıkça kazandığınız parayla tekrar ürün alarak işinizi büyütebilirsiniz.

2. Adım: Pazarda Dükkan Açmak

İlk aşamayı geçtiğinizi düşünüyorsanız, bahsettiğim tarzda sitelerde kendinize ait mağazalar kiralamaya başlayabilirsiniz. Burada da mağaza ve ürün yönetimini daha doğru bir şekilde öğrenebilme şansı yakalıyoruz. Ürün sayısı arttıkça bunu yönetmek, satışlara göre reaksiyon vermek gerekebilir. Mağaza yönetmek 2-3 ürün satmaktan çok daha zor bir süreç. Bu süreçte pazarda kendimize ait bir alan kiralamaya benziyor. Bu aşamada kendi web sitemizi açıp burada ki mağaza adresimize yönlendirebiliriz. Yavaş yavaş kendi markamızı da bu sayede oluşturabiliriz.

Müşterilerimiz oluşmaya başladıysa, müşteri yorumlarımız da başlamış demektir. Kimisi hizmetimizden memnun kalacak, kimisi de memnun kalmayacaktır. Bunlara karşı tavırlarımızı da bu aşamada geliştirmiş oluruz. Bu tarz sistemlerde kullanıcı yorumları çok önemli olduğu için müşteri ilişkilerini öğrenebilmek için çok uygun yerler olduğunu düşünüyorum.

3. Adım: Mağaza İçerisinde Dükkan Açmak

Bilgi birikimi ve müşteri deneyimi kazandık, satmak için ürünlerimiz de var. Fakat henüz bir dükkan açmak için erken olduğunu düşünüyorsak. Bu aşamada hazır olarak açılmış mağazaların içerisinde kendi dükkanımızı oluşturabiliriz. Bu aşamada ürün bizden alınsa da ödemeler ortak bir noktadan yapılır, biz de paramızı komisyonu düşüldükten sonra orası üzerinden alırız. Trendyol, N11 ve Hepsiburada gibi yapıların içerisinde bu şekilde yer alabiliriz. Buralarda ürünlerimizi de tanıtma şansı yakalamış oluruz. Kiraları mağazaya göre oldukça düşüktür.

4. Adım: Franchise Mağaza

Artık kendi mağazamızı açma zamanımız geldi. İşi öğrendik, ürünü tedarik edebiliyoruz, müşteriye en güzel şekilde sunabiliyoruz. Bunun için kendi mağazamızı açmaya karar veriyoruz. Fakat herhangi bir mağazacılık deneyimimiz yok, vitrin nasıl oluşturulur, yerler nasıl döşenmeli, tabela nasıl olmalı, stantlar nereye gelmedi gibi bir çok soruya yanıt veremiyoruz. Bu nedenle hazır bir çözüme yöneliyoruz, burada iki seçeneğimiz var ya ücretsiz olan bir paket seçmek veya düşük bir ücret karşılığında bir yerden hazır paket yazılım almak. Aslında burada ücretsiz yazılım kullanmak eşten dostan duyduğun bilgiye göre mağazayı kendinin oluşturmasına karşılık geliyor. Paket yazılım ise franchise yöntemi ile hazır kurulu olan bir sistemi mağazamıza entegre etmeye benziyor. Bu aşamada hangi yolu seçersek seçelim artık bizi zor bir süreç bekliyor. Çünkü artık tanıtım olayları, reklam olayları da bizim sorumluluğumuzda.

5. Adım: Mağaza

Franchise sistemi ile veya eşten dosttan duyduğunuz bilgilerle mağazanızı oluşturdunuz. Bir süre sonra daha iyi çözümler aramaya başladınız. Franchise sisteminde renkleri değiştirememek veya stant yerlerinin sabit kalması gibi sorunlarla boğuşurken satış performanslarınız düşmeye başladıysa. Artık tamamen kendi çözümünüze doğru adım atmaya başlayabilirsiniz. Bu aşamada her şeyi kendiniz yapacağınız için diğer aşamalara göre en zor adım burası. Artık tamamen yalnızsınız, bu aşamada atacağınız her adım işletmenizin kaderini belirliyor. Onun için yanınıza bu işten anlayan kişileri bulmak ve bunları iyi bir şekilde yönetmeye başlamanız gerekiyor. E-ticaret yazılım çözümünü kendiniz mi yazacaksınız yoksa bunu dışardan bir ekibe yaptırıp sürekli destek mi alacaksınız bunun kararını vererek başlamak gerekiyor. Daha sonrasında ise öncesinde ki ticaret deneyimlerinizi harmanlayıp e-ticaret sitenizi hayata geçirebilirsiniz.

Yorum Yapın