Google Ads Reklamları Bütçe Yönetimi Nasıl Yapılır?
Peki, Google Ads reklamları bütçe yönetimi nasıl yapılır ve nelere dikkat edilmeli? Google Ads bütçe yönetimine dair püf noktalarını sizlerle paylaşıyoruz.
Test Bütçesi ile Sektörel ve Dönüşümsel Olarak Öngörü Sahibi Olun
Google reklam verme işlemine adım attığınızda neyin işe yarayıp yaramadığı konusunda bilgi sahibi olamayabilirsiniz. Hedef kitlede hangi reklam mesajlarının işe yarayacağı ve hangi anahtar kelimelerinin faydalı olacağı konusunda fikir sahibi olmak isteyebilirsiniz. Google Ads reklamları bütçe yönetiminde iki hususa dikkat edilmeli: Nitelikli potansiyel müşterilerin tıklamalarını sizin için ne kadar değerli? Reklam için ayırmak istediğiniz bütçe aralığı nedir?
Google Ads reklamlarında en yaygın kampanya modeli tıklama başına maliyettir. Bu model, vermiş olduğunuz reklamınıza yapılan her tıklama için ödemek istediğiniz maximum tutarı belirler. Manuel teklif vererek her tıklama başına maliyet tutarını belirleyebilirsiniz. Sonraki aşamada belirlediğiniz anahtar kelimeleriniz ile kampanyanızı kurgulayabilir ve oluşturabilirsiniz. Eğer google ads reklamları konusunda bilgi sahibi değilseniz otomatik teklif verme opsiyonunu kullanarak belirlediğiniz bütçeniz ile maximum tıklamaya sahip olabilirsiniz. Potansiyel müşterilerinizi kaçırmamak adına günlük bütçenizi önerilen bütçe tutarının altında belirlemekten kaçının.
Anahtar Kelime Araştırmaları Yapın
Kampanya paneli oluştururken çok sayıda kelime ile reklam çıkmak yanlış bir kullanım olacaktır. Ürün ya da hizmetinizle ilgili en doğru anahtar kelimelerle ilgili reklam çıkmak daha doğru olacaktır. Doğru kelime analizi yapabilmek için ücretsiz kelime planlayıcılarından yararlanabilirsiniz ya da Google Ads panelinden Araçlar ->Planlama ->Anahtar kelime planlayıcısını kullanabilirsiniz. Aynı zamanda bu panel sayesinde seçmiş olduğunuz anahtar kelimenin geçmiş zamanlara ait gösterim oranlarına , tıklama başına maliyetlerine ve reklam rekabetlerine bakabilirsiniz. Anahtar kelimelerin eşleşme tipleri hakkında detaylı bilgiye sahip olmak için https://support.google.com/google-ads/answer/7478529?hl=tr adresini ziyaret edebilirsiniz.
Anahtar kelimelerinizi ekleyip tam eşleşme seçmediyseniz, reklamınız; oluşturmuş olduğunuz anahtar kelimelerinizle alakalı farklı arama terimlerinde gösterim alabilir. Reklam kampanyanızla alakalı kelimelerde gösterim alabilmek için alakasız arama terimlerini negatif olarak ayarlamalısınız. Bu arada Google anahtar kelime planlayıcısı ile anahtar kelimenizi seçerken negatif olarak eklemeniz gereken kelimeleri de bulabilir ve diğer kelime planlayıcı sitelerden de yararlanabilirsiniz. Bu anahtar kelime optimazonları ile doğru kullanıcıya ulaşıp bütçenizi kontrol altına alabilirsiniz.
Google Ads Bütçenizi Yönetebilmek İçin 10 Öneri
- Yeni müşterilere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için anahtar kelimelerinizi seçtikten sonra işletme hedeflerinize uygun olarak reklam bütçenizi belirleyin. Günlük bütçe miktarınızı önerilen bütçe tutarının üzerinde tutmaya özen gösterin.
- Reklamlarınızı hangi gruptaki kitleye duyurmak istiyorsunuz? Kısıtlı bir bölgede mi hizmet veriyorsunuz, geniş bir alanda mı? Hedeflerinize ulaşmak için stratejik ilerleyin. Önce hedef kitlenizi sonra bütçenizi belirleyin.
- Google Analytics sayesinde müşterilerinizin web sitesinize tıkladıktan sonra ne yaptığını görebilirsiniz. Bu nedenle Google Ads ile Google Analytics hesaplarınızı birbirine bağlayın, daha detaylı sonuçlara sahip olun.
- Google Ads panelinde reklamınızın ne kadar gösterime ayıracağınıza dair limit belirleyin ve bütçenize sadık kalın. Günlük harcamanızın %20 artıp/azalacağı günler olabilir. Bu durumda panik yapıp bütçe limitlerinizde değişikliğe gitmeyin, planınızı bozmayın.
- Kısıtlı bir bütçeye sahipseniz Google Görüntülü Reklam Ağı’nı planınızın sonuna alın. Görüntülü reklamlar daha geniş kitlelere ulaşır ancak ürün ve hizmetlerini aramayan insanların da karşısına çıkabilir. Bu sebeple görüntülü reklamlardan elde edilen dönüşüm çok fazla değildir, verim alamayabilirsiniz.
- Reklamlarınızı bulunduğunuz bölgelerde ve yakın konumlarda vermeye dikkat edin.
- Arama sonuçlarının 4. ve sonrasında çıkan reklamların tıklama maliyetleri daha düşüktür. Bu sıralarda bulunmakta faydalı olabilir. Müşteriler alışveriş anında ilk işletmeleri ziyaret etmeyebilir. Araştırma yapabilir ve alt sıralarda bulunan işletmelere göz atabilir.
- Daha uzun anahtar kelimeleri kullanın. Daha az popüler oldukları için rekabet ve tıklama maliyetleri daha düşük olacaktır.
- Web sitenizin farklı bölümleri için farklı reklam kampanyalarına yer verin. Bütçenizi tek bir kampanyada belirlemek verimli olmayabilir. Çeşitli ürün kategorilerinde farklı kampanyalar belirlemek işinizi kolaylaştırır ve daha geniz hedef kitleye ulaşabilirsiniz.
- Google Ads ile kampanya sonuçlarınızı izleyin ve sonuçlarına göre ayarlamalar yapın, stratejilerinizi geliştirin.